Poslanec Roku 2025

Projekt hodnotící práci poslanců směřující k naplnění dlouhodobé vize Česka: 
Česko mozkovnou světa díky špičkovému vzdělávání

Petra Quittová

53 let

  • Masarykova univerzita v Brně
  • Brno-Černovice
  • #k vizi
    Foto
  • #z terénu
    Foto
  • #neformální
    Foto

Petra Quittová

53 let

  • Masarykova univerzita v Brně
  • Brno-Černovice
Považujete vzdělávání za klíčovou investici státu, aby se jednou z Česka stala mozkovna světa?
Ano rozhodně. Vzdělání je základem pro všechno.
Nakolik Vy sám souzníte s vizí: Česko mozkovnou světa díky špičkovému vzdělávání?
Částečně souhlasím. Máme spoustu významných vědců, profesorů, učitelů s oceněním. Doba se stále vyvíjí a nemůžeme tzv. zaspat, protože v současné době podle mě dochází k poklesu vzdělanosti co se týká úrovně.
Jak konkrétně přispívá Vaše práce k tomu, aby se Česko stalo „mozkovnou světa“?
Jako starostka a poslankyně pracuji na tom a svou podporou při jednání, aby rámcové vzdělávací plány, školní vzdělávací plány byly moderní s novými přístupy. Také svým hlasováním a podporou v oblasti školství -legislativní změny (např. školský zákona apod.)
Jaké konkrétní kroky jste v roce 2025 Vy sám podnikl na podporu dosažení výše uvedené vize? Zde můžete napsat konkrétním data, projekty, investice nebo legislativní kroky.
Osobně nejsem členkou školského výboru, ale svým postojem jako koaliční poslankyně jsem s ostatními prosadila změnu školského zákona s úpravami, které by měly přispět k rozvoji a podpoře vzdělávání. Jako starostce mně velmi záleží na tom, aby moje konkrétní školské subjekty ať mateřská zařízení či základní školy v mé městské části byly hodnoceny s vysokou vzdělanostní úrovní, protože je to vizitka každého starosty.
Jak spolupracujete s dalšími poslanci či institucemi na dosažení vize: Česko mozkovnou světa díky špičkovému vzdělávání? Popište prosím úspěšnou spolupráci a které konkrétní projekty se Vám podařilo realizovat.
Jsem poslankyní za STAN, který měl v této gesci svého ministra. Jsem součástí týmu a každý nemůže obsáhnout úplně vše, ale podporuji dobré a schopné lidi, kteří se tomuto tématu věnují více.
Jak podporujete rozvoj talentů, vzdělanosti a inovací mimo svou přímou agendu (např. formou grantů, stipendií, legislativní podpory apod.)?
Ze své pozice řadové poslankyně se přidávám obecně, ale nejsem účastníkem a tvůrcem grantů či stipendií. Tyto formy osobně velmi podporuji, protože dávají možnost rozhledu a poznání v jiných zemích.
Jaké bariéry podle Vás brání Česku stát se špičkou ve vzdělávání a inovacích?
Neřekla bych ani bariéry, ale systémové nastavení jednotlivých pedagogů. Systém je někdy striktně nastaven, zejména stále starší pedagogové se stále nevyrovnali s vývojem a učí tzv. po staru jak před 30 lety pouze mentorováním apod. V průběhu několika let podle mě dojde k výměně a mládí s novými postupy dá větší prostor pro rozvoj.
Jak hodnotíte vzdělávání ve státním sektoru (vzdělávání zaměstnanců ministerstev, úřadů atd.)?
Jsou nastavena nutná pravidla – služební zákon, zvláštní odborné způsobilosti apod., ale vždy je to v osobní rovině jak se k tomu člověk sám postaví. Nelze paušalizovat. Někdo je prostě schopnější a vzdělanější a někdo jede tzv. stále ve své dráze. Podmínky pro zvyšování jsou určitě nastaveny dobře.
Máte osobní zkušenost nebo příběh, který vás motivuje zlepšovat vzdělávání nebo podporovat inovace v Česku?
Ano, když jsem sama jako účastník seminářů na různá témata zaznamenala úroveň školitelů. Tak jsem se rozhodla, že svými znalostmi mohu předávat zkušenosti a pravidelně chodím na přednášky v oblasti veřejné správy (Střední škola). Hodně pedagogů stále tuto oblast výkonu samosprávy či státní správy neodlišuje a je potřeba ji vysvětlovat. Starosta prostě nemůže za vše!
Zpět

Projekt pro Vás připravují

Profily

Další profily Další profily